لوله بازكني لوله بازكني .

لوله بازكني

لوله بازكني با اسيد

گرفتن لوله‌هاي فاضلاب و باز كردن لوله فاضلاب با اسيد يكي از متداول‌ترين مشكلات رايج در حيطه‌ي ساختمان و تاسيسات فني مي‌باشد كه خيلي از مردم با آن درگير هستند. هنگامي كه لوله فاضلاب دچار گرفتگي شود ديگر به هيچ عنوان نمي‌توان آن را مورد استفاده قرار داد و به كلي از كار خواهد افتاد.

اگر گرفتگي در سينك ظرفشويي يا توالت اتفاق بيفتد كه ديگر بايد ساختمان را تعطيل نمود. زيرا ديگر عملاً امكان زندگي كردن در ساختمان وجود ندارد. راه‌هاي گوناگوني جهت برطرف كردن گرفتگي لوله هاي فاضلاب وجود داشته كه اسيد لوله بازكن يكي از آن‌ها مي‌باشد.

اسيد لوله بازكن يكي از شيوه‌هاي لوله بازكني بوده كه در عين كاربرد بالا و قدرت برطرف كردن گرفتگي، مي‌تواند براي اشخاص خطرناك باشد.

همانطور كه ذكر شد گرفتگي لوله‌هاي فاضلاب يكي از اساسي‌ترين مشكلات موجود در ساختمان‌ها بوده كه مردم براي حل اين مشكل راحت‌ترين روش را انتخاب خواهند كرد. به نظر بعضي به كار بردن اسيد لوله بازكن ساده‌ترين شيوه براي رفع گرفتگي لوله‌هاي فاضلاب مي‌باشد در حالي كه راه‌هاي مناسب و ساده‌تري هم وجود خواهد داشت. به هر حال يكي از پراستفاده‌ترين لوله بازكن‌ها اسيد لوله بازكن بوده كه در خيلي از منازل يافت مي‌شود. با ريختن ميزاني از اين اسيد مي‌توان گرفتگي بعضي از لوله‌ها را باز نمود.

نحوه‌ي باز كردن لوله فاضلاب با اسيد
طريقه‌ي به كار بردن اسيد لوله بازكني كه جهت باز كردن لوله‌هاي مسدود شده فاضلاب استفاده خواهد شد، آسان اما خيلي حساس بوده و در حين به كار بردن از اين اسيدهاي لوله بازكني بايد خيلي مراقب بود.

اسيد يكي از شيوه‌هايي بوده كه براي باز كردن لوله‌هاي فاضلاب مسدود شده كارايي داشته ، براي مثال اسيد را براي باز نمودن لوله‌هاي گرفته‌ي فاضلاب يا لوله‌هاي حمام، برطرف كردن گرفتگي دستشويي فرنگي، توالت و يا برطرف كردن گرفتگي سينك ظرفشويي به كار مي‌برند.

اسيد لوله بازكن نوع‌هاي گوناگوني داشته كه مي‌توان از يك منبع مطمئن اسيد لوله بازكني ايمن و بدون ضرر خريداري نمود و براي باز نمودن گرفتگي لوله‌‌ي خانه آن را مورد استفاده قرار دهيد. اغلب اسيد لوله بازكن بدون ايجاد حرارت بوده و موجب از بين بردن بوي بد فاضلاب و به علاوه از بين بردن تخم حشرات موذي خواهد شد.

از نقاط قوت مهم اسيد لوله بازكن مي‌توان به از ميان بردن لجن و يا حتي رسوب‌هاي لوله‌هاي فاضلاب اشاره كرد. اسيد لوله بازكن يا محلول لوله بازكن ماده‌اي اسيدي و شيميايي بوده كه با ريختن آن در لوله‌هاي فاضلاب انسداد لوله برطرف شده و مسير فاضلاب باز خواهد شد. اين ماده در نوع‌هاي مختلف مايع و جامد وجود داشته كه تماس آن با لوله‌ي فاضلاب و گرفتگي‌هاي داخل آن موجب شده گرفتگي به سرعت رفع شود.

به دليل كارايي آسان و سريع اين محلول‌ها و فروش آن در فروشگاه‌ها بيشتر مردم براي رفع مشكلات گرفتگي لوله در منزل خود يكي از اين محلول‌ها را خواهند داشت.

جهت برطرف كردن گرفتگي لوله به كمك اسيد لوله بازكن بايد محلول يا پودر را در درون لوله فاضلاب خالي نمود. اگر مسدود شدن در سينك ظرفشويي باشد و يا اين كه گرفتگي فاضلاب حمام مشكل شما بوده مي‌توانيد اسيد لوله بازكني را براي حل مشكل مورد استفاده قرار دهيد. به اين شكل كه مقدار معيني از محلول را در درون كفشور حمام يا فاضلاب سينك خالي نموده و دقايقي منتظر مانده تا اسيد اثر خود را بگذارد. بعد از آن با يك تلمبه لوله بازكن سعي نماييد تا گرفتگي را برطرف كنيد. دقت داشته باشيد كه ريختن محلول در لوله موجب خواهد شد گرفتگي‌ها از بين رفته و با يك فشار تلمبه به آساني لوله باز خواهد شد.

اسيد لوله بازكن چگونه گرفتگي لوله را برطرف مي‌كند
همانطور كه از نام اسيد لوله بازكن مشخص بوده يك اسيد مي‌باشد كه ويژگي شيميايي و خورندگي دارد. ريختن اين ماده در درون لوله فاضلاب موجب خواهد شد گرفتگي درون آن رفع شود. ولي نكته اين بوده كه اسيد در كنار باز نمودن لوله فاضلاب خود لوله را هم از بين خواهد برد. به اين معنا كه هم لوله صدمه خواهد ديد و هم گرفتگي‌ها كه صدمه ديدن گرفتگي‌ها موجب باز شدن لوله مي‌شود. اما آسيب وارد شده به لوله‌ها به قدري نبوده كه آن‌ها را از بين ببرد. ولي استفاده دائم از اين محلول‌هاي اسيدي ويژه‌ي لوله بازكني قادر است در لوله نفوذ كرده و آن را سوراخ كند. به علاوه اين محلول‌ها به دليل داشتن ويژگي شيميايي و اسيدي براي سلامتي انسان هم زيان‌آور هستند. بوييدن آن‌ها و يا تماس اسيد لوله بازكن با پوست مي‌تواند مشكل‌هايي را براي سلامت انسان ايجاد كند. بنابراين در اين مورد هم بايد دقت كافي نمود. حين به كار بردن از محلول‌هاي لوله بازكني نكته‌هاي ايمني و فني را رعايت نماييد تا مشكلي براي شما به وجود نيايد . به علاوه در صورتي كه مشكلي در لوله بازكني شما با اسيد لوله بازكن به وجود آمد و قادر نبوديد آن را برطرف كنيد حتما با متخصصين در اين زمينه تماس بگيريد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۳:۰۱ توسط:مدير موضوع: نظرات (0)